REGULAMIN STREFY EDUKACYJNO – ROZRYWKOWEJ FLYPORT
Ostatnia aktualizacja 03.10.2024 r.
Strefa edukacyjno – rozrywkowa Flyport („Flyport”) to innowacyjne i multimedialne miejsce edukacji i rozrywki dla dzieci i dorosłych, poświęcone tematyce związanej z historią starań człowieka by wzbić się w powietrze, rozwojem lotnictwa oraz zdobywaniem przestrzeni kosmicznych. Przestrzeganie niniejszego regulaminu („Regulamin”) stanowi ramy zmierzające do zapewnienia wszystkim korzystającym z usług Flyport bezpiecznej i niezapomnianej zabawy, stąd bardzo istotne jest zapoznanie się z jego treścią i przestrzeganie jego postanowień.
§1 Informacje Ogólne
1. Flyport zlokalizowany jest w przestrzeni terminala hali odlotów Portu Lotniczego Warszawa-Radom Im. Bohaterów Radomskiego Czerwca 1976, pod adresem: Ul. Prof. Tadeusza Sołtyka 1, 26-600 Radom.
2. Podmiotem odpowiedzialnym i prowadzącym Flyport jest Przedsiębiorstwo Handlu Zagranicznego "BALTONA" S.A. z siedzibą w Warszawie (02-146) przy ul. Komitetu Obrony Robotników 49, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIV Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000051757, NIP: 586-010-22-92, REGON: 000144035 („Baltona” lub „Organizator”).
3. Regulamin reguluje zasady obowiązujące wszystkie osoby przebywające na terenie Flyportu („Klienci”) bez względu na cel przebywania na terenie Flyportu.
4. Organizator świadczy na rzecz Klientów usługi obejmujące wyłącznie udostępnienie Flyportu do korzystania zgodnie z jego przeznaczeniem.
5. Postanowienia Regulaminu mogą być uzupełniane treścią innych regulaminów w tym regulaminów szczegółowych dotyczących konkretnych usług lub atrakcji jak i warunków ich świadczenia.
6. W przypadku wprowadzenia regulaminów szczegółowych postanowienia Regulaminu pozostają w mocy i nadal są wiążące o ile regulamin szczegółowy nie stanowi inaczej.
7. Każdy Klient ma obowiązek zapoznać się z Regulaminem, regulaminami szczegółowymi, a w szczególności treścią instrukcji i zasad korzystania z poszczególnych atrakcji lub stref znajdujących się na terenie Flyportu oraz przestrzegać tych przepisów i zasad.
8. Wejście na teren Flyportu jest równoznaczne ze złożeniem oświadczenia o zapoznaniu się z Regulaminem oraz pełną akceptacją postanowień Regulaminu, regulaminów szczegółowych oraz Cennika.
9. Z uwagi na specyfikę położenia Flyportu, każdy Klient zobowiązany jest także do zapoznania się i przestrzegania regulaminów i wytycznych Portu Lotniczego Warszawa-Radom, zamieszczonych na stronie internetowej https://www.lotniskowarszawa-radom.pl/. Regulacje te stanowią uzupełnienie Regulaminu oraz regulaminów szczegółowych Flyportu.
10. Każdy Klient zobowiązany jest bezwzględnie stosować się do poleceń obsługi Flyportu („Personel”), w szczególności w zakresie bezpieczeństwa.
11. Flyport jest otwarty dla Klientów od poniedziałku do niedzieli, w godzinach 10:00 – 18:00, za wyjątkiem świąt lub dni wolnych wskazanych w informacjach podanych na stronie internetowej www.flyport.pl. Kasy są zamykane o godzinie 16:00.
12. Bilety uprawniają do pobytu na terenie Flyportu przez 180 minut.
13. Czas pobytu liczony jest od momentu wejścia Klienta przez bramkę do momentu opuszczenia Flyportu przez Klienta. Czas przebywania obliczany jest stale co oznacza, że w przypadku opuszczenia Flyportu w trakcie wykupionego czasu, biegnie on pomimo nie przebywania Klienta na terenie Flyportu. Po upływie 180 minut, Klient zobowiązany jest do opuszczenia Flyportu.
14. Treść Regulaminu oraz regulaminów szczegółowych dostępna jest w kasach Flyport oraz na stronie internetowej Flyport www.flyport.pl.
§ 2 Zakup Biletów
1. Korzystanie z Flyportu jest odpłatne. Wysokość opłat za bilet wstępu określona jest w cenniku dostępnym w kasach Flyport oraz na stronie internetowej www.flyport.pl („Cennik”).
2. Z zastrzeżeniem ust. 3 poniżej, bilety do Flyportu można zakupić:
1) stacjonarnie w kasach na terenie Flyportu;
2) stacjonarnie w biletomacie na terenie Flyportu;
3) online na stronie internetowej: www.flyport.pl.
3. Jednorazowo można kupić nie więcej niż 10 biletów indywidualnych.
4. Kasy przyjmują płatność w złotówkach oraz akceptują karty płatnicze. Biletomat akceptuje jedynie karty płatnicze.
5. Osoba kupująca bilet ulgowy przyjmuje do wiadomości i akceptuje, że jego realizacja jest możliwa po okazaniu Personelowi dokumentu potwierdzającego uprawnienie do ulgi zgodnie z Regulaminem.
6. Bilet uprawnia do wejścia do Flyport o konkretnej godzinie, ale nie później niż 60 minut po niej. W przypadku niezrealizowania biletu w tym przedziale czasowym, traci on ważność. Za niewykorzystane bilety nie przysługuje zwrot pieniędzy.
7. Bilet zawiera QR kod albo kod paskowy umożliwiający otwarcie bramek wejściowych i wyjściowych oraz uprawniający do poruszania się po terenie Flyport.
8. Skasowanie biletu następuje poprzez zeskanowanie umieszczonego na nim kodu przez czytnik zamontowany w bramce wejściowej lub przez czytnik obsługiwany przez Personel.
9. Bilet należy zachować aż do momentu opuszczenia Flyportu.
10. Bilet uprawnia do jednokrotnego wejścia. Opuszczenie terenu Flyportu (wyjście przez bramki) jest jednoznaczne z zakończeniem zwiedzania.
11. Zakupiony bilet nie podlega wymianie ani zwrotowi.
12. Kupujący ponosi odpowiedzialność za udostępnienie biletu (lub samego kodu) osobom trzecim. Upoważniona do wejścia będzie wyłącznie osoba, która zrealizowała bilet jako pierwsza.
§3 Rodzaje biletów
1. Bilety do Flyportu podzielone są na następujące kategorie:
1) bilet normalny – przysługuje osobie pełnoletniej;
2) bilet ulgowy – przysługuje:
a) dzieciom i młodzieży szkolnej do 17. roku życia (uczniom po okazaniu legitymacji szkolnej);
b) niepełnoletnim posiadaczom Karty Polaka (po okazaniu Karty Polaka);
c) niepełnoletnim osobom z niepełnosprawnością (po okazaniu orzeczenia o niepełnosprawności oraz dokumentu ze zdjęciem lub legitymacji osoby niepełnosprawnej; w przypadku osób z orzeczonym znacznym stopniem niepełnosprawności zakupienie biletu upoważnia do wejścia z asystentem osoby niepełnosprawnej);
3) bilet ulgowy dorosły – przysługuje:
a) młodzieży szkolnej między 18. a 19. rokiem życia (uczniom po okazaniu legitymacji szkolnej);
b) studentom i doktorantom do ukończenia 26. roku życia (po okazaniu legitymacji studenckiej lub doktoranckiej);
c) posiadaczom Karty Polaka (po okazaniu Karty Polaka);
d) emerytom i rencistom (po okazaniu legitymacji ze zdjęciem, lub w przypadku legitymacji bez zdjęcia - legitymacji i dokumentu tożsamości);
e) seniorom powyżej 65. roku życia (po okazaniu dokumentu ze zdjęciem uprawniającego do zniżki);
f) osobom powyżej 18 roku życia ze stwierdzoną niepełnosprawnością (po okazaniu orzeczenia o niepełnosprawności oraz dokumentu ze zdjęciem lub legitymacji osoby niepełnosprawnej); w przypadku osób z orzeczonym znacznym stopniem niepełnosprawności zakupienie biletu upoważnia do wejścia z asystentem osoby niepełnosprawnej, dla którego należy pobrać oddzielny bezpłatny bilet);
4) bilet grupowy– przysługuje zorganizowanej grupie liczącej co najmniej 11 osób, w tym 1 opiekuna. Jeden opiekun na całą grupę, bez względu na jej wielkość, nie płaci za wstęp.
2. Wstęp do Flyportu dla dzieci, które nie ukończyły 3. roku życia jest bezpłatny, przy czym należy dla nich pobrać w kasie Flyportu bezpłatny bilet.
§4 Zasady korzystania z Flyportu
1. Ze względów bezpieczeństwa oraz zapewnienia standardu usług, co jest bezpośrednio związane z dostępnością atrakcji, liczba osób mogących jednocześnie korzystać z Flyportu jest ograniczona. W przypadku przekroczenia limitu, sprzedaż biletów wstępu zostaje wstrzymana do czasu zwolnienia się miejsca. Miejsca zwalniane są na bieżąco.
2. Przed wejściem do Flyportu Klienci zobowiązani są zostawić w szatni odzież wierzchnią. Flyport udostępnia dla Klientów nieodpłatną szatnię, czynną w godzinach otwarcia Flyportu. Za rzeczy pozostawione w szatni, Organizator nie odpowiada. Korzystanie z szatni nie jest równoznaczne z zawarciem z Organizatorem umowy przechowania.
3. Szatnia nie przyjmuje bagaży, dużych toreb ani plecaków. Ponadto, zabrania się pozostawiania w szatni rzeczy wartościowych, w szczególności pieniędzy, kart kredytowych, biżuterii, zegarków, kluczy, telefonów a także przedmiotów niedozwolonych, o których mowa w ust 5 pkt 1) i 2) poniżej oraz zwierząt.
4. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za rzeczy pozostawione we Flyporcie bez opieki. Pozostawienie rzeczy we Flyporcie bez opieki lub pozostawienie rzeczy w szatni po zakończeniu wizyty we Flyporcie skutkować może wszczęciem procedur bezpieczeństwa, a w konsekwencji powodować obciążenie Klienta kosztami nieuzasadnionej akcji.
5. Na terenie Flyportu istnieje bezwzględny zakaz:
1) wnoszenia lub posiadania broni lub innych niebezpiecznych przedmiotów, narkotyków, środków odurzających oraz wszelkich przedmiotów mogących spowodować zagrożenie dla życia lub zdrowia osób przebywających na terenie Flyportu;
2) wnoszenia materiałów niebezpiecznych, szkodliwych dla zdrowia, o uciążliwym zapachu, łatwopalnych, wybuchowych a także innych zabronionych przez przepisy lub prawo;
3) wnoszenia i spożywania wszelkiego rodzaju napojów alkoholowych;
4) wnoszenia i spożywania własnego jedzenia i napojów; niniejszy zakaz nie dotyczy posiłków dla dzieci do 5. roku życia oraz posiłków o specjalnym przeznaczeniu ze względu na stan zdrowia Klienta;
5) spożywania jedzenia oraz napojów kupionych we Flyporcie w miejscach do tego nieprzeznaczonych;
6) używania, w tym palenia tytoniu, w tym nowatorskich wyrobów tytoniowych w tym w szczególności papierosów elektronicznych;
7) nieobyczajnego zachowania, używania wulgarnych i obraźliwych słów;
8) wprowadzania zwierząt z wyjątkiem zwierząt wspomagających (np. psów przewodników) choć z uwagi na charakter miejsca mogą one mieć trudność z realizowaniem swoich zadań za co Organizator nie odpowiada;
9) prowadzenia działalności handlowej, reklamowej i agitacji politycznej;
10) umieszczania jakichkolwiek ogłoszeń, wlepek, naklejek i innych informacji lub plakatów bez zgody Organizatora;
6. Spożywanie posiłków i napojów jest dozwolone wyłącznie w przeznaczonych do tego
miejscach. W strefach przeznaczonych do spożywania posiłków i napojów dozwolone jest spożywanie własnych (wniesionych do Flyportu) posiłków i napojów.
7. Organizator zastrzega prawo do odmowy wstępu na teren Flyportu, w szczególności w sytuacji uznania wystąpienia lub możliwości wystąpienia zagrożenia bezpieczeństwa, dobrych obyczajów, naruszenia Regulaminu bez jakichkolwiek roszczeń z tego tytułu względem Organizatora.
8. Organizator zastrzega sobie prawo odmowy wstępu na teren Flyportu lub każdej ze stref w przypadku nadmiernej liczby osób przebywających w danej chwili na terenie Flyportu lub jednej ze stref. Ograniczenie wstępu do strefy jak i inne ograniczenia w dostępie do atrakcji nie wpływają na cenę biletu wstępu.
9. Organizator ma prawo do całkowitego wyłączenia z użytku konkretnych atrakcji w przypadku, gdy ulegną one awarii lub prawidłowość ich funkcjonowania wzbudza zastrzeżenia. Odłączenie atrakcji z przyczyn zdarzeń losowych (awarii, wypadków) lub względów bezpieczeństwa nie stanowi podstawy do obniżenia ceny biletu wstępu lub zwrotu jego wartości.
10. Organizator zastrzega prawo do rezerwacji całego Flyportu lub jego poszczególnych części na specjalne wydarzenia.
11. Wchodzenie do poszczególnych stref i korzystanie z atrakcji znajdujących się we Flyporcie oraz wychodzenie z nich może odbywać się tylko w miejscach do tego przystosowanych.
12. W czasie korzystania z Flyportu należy bezwzględnie stosować się do zaleceń i instrukcji udzielanych przez Personel. Osoby niestosujące się do tych zaleceń, a także osoby naruszające postanowienia Regulaminu, regulaminów szczegółowych lub zakłócające porządek będą proszone o opuszczenie Flyportu zaś ich bilety zostaną anulowane bez prawa do zwrotu poniesionych kosztów i jakiegokolwiek odszkodowania z tego tytułu.
13. Dzieci, które nie ukończyły 13. roku życia muszą przebywać na terenie Flyportu pod opieką osoby dorosłej. Rodzic lub opiekun zobowiązany jest do zapoznania dziecka z informacjami zawartymi w Regulaminie uwzględniając stopień jego rozwoju oraz zdolności percepcyjne, intelektualne i fizyczne.
14. Niedozwolone jest przebywanie na terenie Flyportu lub korzystanie z infrastruktury Flyportu przez osoby będące pod wpływem alkoholu lub innych środków odurzających. W przypadku stwierdzenia przez Personel u danej osoby stanu ewidentnie wskazującego na spożycie alkoholu, bądź użycie innego środka odurzającego, osoba taka zostanie poproszona o opuszczenie Flyportu, zaś jej bilet zostanie anulowany bez prawa do zwrotu poniesionych kosztów i jakiegokolwiek odszkodowania z tego tytułu.
15. Każdy Klient ma obowiązek niezwłocznego zgłaszania Personelowi wszelkich naruszeń Regulaminu i innych niebezpiecznych zachowań pozostałych Klientów, jak również wszelkich awarii, uszkodzeń i zniszczeń wyposażenia Flyportu.
16. Informację o wypadku mającym miejsce na terenie Flyportu, jak również potrzebę udzielenia pierwszej pomocy można zgłaszać do każdego pracownika Flyportu. W takim wypadku Personel niezwłocznie udzieli pierwszej pomocy przedmedycznej oraz w razie potrzeby wezwie pomoc medyczną.
17. Każda osoba nie przestrzegająca Regulaminu zostanie poproszona o opuszczenie Flyportu, zaś jej bilet zostanie anulowany bez prawa do zwrotu poniesionych kosztów i jakiegokolwiek odszkodowania z tego tytułu.
18. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek zdarzenia wynikłe z niestosowania się do postanowień Regulaminu, zaleceń Personelu lub niewłaściwego korzystania z eksponatów lub atrakcji dostępnych we Flyporcie.
§5 Monitoring
1. Celem zapewnienia bezpieczeństwa osób i mienia, na terenie Flyportu wprowadza się system monitoringu wizyjnego.
2. Zakres stosowania monitoringu wizyjnego obejmuje całodobowe utrwalanie obrazu, w tym również danych osobowych w szczególności w postaci wizerunków osób przebywających w miejscach objętych zasięgiem monitoringu.
3. Stosowany system monitoringu wizyjnego nie utrwala fonii (dźwięku) na obszarze objętym monitoringiem.
4. Klienci wchodząc na teren Flyportu zostają poinformowani za pośrednictwem stosownych piktogramów, że ich wizerunek będzie rejestrowany podczas pobytu na terenie Flyportu.
5. Nagrania utrwalone przez monitoring wizyjny są przetwarzane wyłącznie do celów, dla których zostały zebrane i przechowywane przez okres nieprzekraczający 30 dni od dnia nagrania.
6. W uzasadnionych przypadkach, w szczególności gdy urządzenia monitoringu wizyjnego zarejestrowały zdarzenie związane z naruszeniem bezpieczeństwa osób lub mienia, okres przechowywania danych może ulec wydłużeniu o czas niezbędny do zakończenia prawomocnego postępowania, którego przedmiotem jest zdarzenie zarejestrowane przez monitoring wizyjny.
§ 6 Parking
1. Klienci mają możliwość skorzystania z parkingu lotniskowego po preferencyjnej cenie wynoszącej 10 zł za cały dzień, przez który należy rozumieć godziny otwarcia Flyportu wskazane w § 1 ust 11 Regulaminu.
2. W przypadku chęci skorzystania z parkingu lotniskowego, Klient przy wjeździe na parking pobiera bilet parkingowy z bramki przy szlabanie, a następnie okazuje bilet Personelowi w recepcji Flyportu. Pracownik recepcji po sprawdzeniu ważności biletu parkingowego przybija na nim pieczątkę, która uprawnia Klienta do zapłaty preferencyjnej ceny, o której mowa w ust 1 powyżej.
3. Cena preferencyjna dotyczy samochodów osobowych pozostawionych na parkingach P1 i P2, zlokalizowanych bezpośrednio przed terminalem lotniska Warszawa-Radom.
4. Cena preferencyjna nie dotyczy pojazdów transportu grupowego. Opłata za parking zgodnie z obowiązującym cennikiem.
4. W celu wniesienia opłaty parkingowej, Klient powinien w pierwszej kolejności udać się do punktu parkingowego znajdującego się w strefie ogólnej lotniska, gdzie pracownik punktu zakoduje na bilecie informację o preferencyjnej opłacie. Następnie Klient wnosi opłatę w jednym z punktów zlokalizowanych na parkingu lotniskowym, zgodnie z instrukcją.
5. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenia, utratę lub zniszczenia pojazdu pozostawionego na terenie parkingu lotniskowego, jak również za uszkodzenia, utratę lub zniszczenia rzeczy pozostawionych przez Klienta w pojeździe.
§ 7 Reklamacje
1. Wszelkie reklamacje związane z wizytą we Flyporcie mogą być zgłaszane w terminie 7 dni od dnia skorzystania z usługi – wizyty we Flyporcie. Zgłoszeń należy dokonywać na piśmie w recepcji Flyportu lub na adres e-mail: reklamacje@flyport.pl lub pisemnie na adres Organizatora wskazany w § 1 ust 2 Regulaminu. Reklamacje złożone po w/w terminie nie będą rozpatrywane.
2. Podstawą zgłoszenia reklamacji jest potwierdzenie dokonania opłaty za wstęp na teren Flyportu.
3. Organizator ustosunkuje się do reklamacji niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu 14 dni od jej otrzymania, w formie w jakiej złożono reklamację, chyba że z treści reklamacji wynika, że odpowiedź ma zostać udzielona w innej formie.
4. Skorzystanie ze ścieżki reklamacyjnej stanowi przejaw polubownego rozwiązywania sporu. Niezależnie od uznania, bądź nieuznania reklamacji za zasadną, osobie składającej reklamację przysługuje uprawnienie do dochodzenia roszczeń na drodze sądowej.
5. Konsument może również skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, w szczególności – zwrócić się o pomoc do organizacji konsumenckich lub miejskich (powiatowych) rzeczników praw konsumentów. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: www.uokik.gov.pl.
6. Konsumentowi przysługuje również możliwość skorzystania z unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem internetowym: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=PL
§ 8 Ochrona danych osobowych
1. Administratorem danych osobowych przetwarzanych w związku z realizacją postanowień niniejszego Regulaminu oraz działania Flyport jest Przedsiębiorstwo Handlu Zagranicznego „Baltona” S.A. z siedzibą w Warszawie, ul. Komitetu Obrony Robotników 49, 02-146 Warszawa.
2. Wszelkie informacje o zasadach przetwarzania danych przez Przedsiębiorstwo Handlu Zagranicznego „Baltona” S.A. w ramach Flyport znajdują się w Polityce prywatności i plików Cookie strefy edukacyjno – rozrywkowej Flyport – www.flyport.pl/polityka-prywatnosci
§ 9 Postanowienia końcowe
1. We wszelkich sprawach nieuregulowanych w Regulaminie lub regulaminach szczegółowych należy zwracać się do Personelu Flyportu.
2. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu w dowolnym terminie. W przypadku zmiany Regulaminu informacja o zmianie odbywać się będzie poprzez umieszczenie jej przy kasach Flyportu, na stronie www.flyport.pl zaś dla zarejestrowanych użytkowników korzystających z rezerwacji online informacja o zmianach będzie doręczana także za pomocą poczty elektronicznej.
3. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie zastosowanie mają przepisy Kodeksu cywilnego.
4. Wszelkie dodatkowe informacje dotyczące korzystania z Flyportu zamieszczane są na bieżąco na stronie internetowej www.flyport.pl
RADOM EXPO BILET DO FLYPORTU ZA 50%”
§ 1. Postanowienia ogólne
1. Niniejszy regulamin („Regulamin”) określa zasady i warunki organizowania akcji promocyjnej pod nazwą: „RADOM EXPO BILET DO FLYPORTU ZA 50%” („Akcja Promocyjna”).
2. Organizatorem Akcji Promocyjnej jest Przedsiębiorstwo Handlu Zagranicznego „Baltona” S.A. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Komitetu Obrony Robotników 49, 02-146 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, której akta rejestrowe przechowywane są w Sądzie Rejonowym dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS 000051757 , kapitał zakładowy w wysokości: 350.207.395,50 zł opłacony w całości, posiadająca NIP: 586-010-22-92; REGON: 000144035 ( „Organizator”).
3. Celem Akcji Promocyjnej jest promocja strefy edukacyjno-rozrywkowej Flyport by Baltona zlokalizowanej w przestrzeni terminala hali odlotów Portu Lotniczego Warszawa-Radom, pod adresem: ul. Lubelska 158, 26-603 Radom („Flyport”) poprzez rozdawanie ulotek uprawniających do zniżki 50% na zakup 1 biletu normalnego do Flyportu („Ulotka”).
4. Ulotki będą rozdawane uczestnikom wydarzenia Radom Expo w trakcie trwania tego wydarzenia, tj. w dniach 11-12 października 2024 r.
5. Liczba Ulotek jest ograniczona a ich dystrybucja odbywa się do wyczerpania zapasów.
§ 2. Warunki skorzystania z Ulotki
1. Ulotka uprawnia jej posiadacza do zakupu jednego, normalnego biletu wstępu (biletu pełnego, bez zniżek) do Flyportu.
2. Z zastrzeżeniem ust. 3 poniżej, Ulotkę może wykorzystać każda osoba fizyczna, która ukończyła 18 lat i posiada pełną zdolność do czynności prawnych.
3. Pracownicy Organizatora nie mogą skorzystać z Ulotki.
4. Skorzystanie z Ulotki jest dobrowolne.
5. Ulotka jest ważna w okresie od 11.10.2024 r. do 31.12.2024 r. tj. w w/w okresie posiadacz Ulotki może zakupić bilet do Flyportu, o którym mowa w ust. 1 powyżej i odbyć wizytę we Flyporcie. Wszelkie informacje dotyczące korzystania z Flyportu, w tym aktualny grafik dni i godzin wstępu do Flyportu są podawany do wiadomości na stronie www.flyport.pl.
6. Warunkiem skorzystania z Ulotki jest okazanie jej w kasie Flyportu, nie później niż przed dokonaniem wyboru płatności za bilet wstępu. Ulotka zostanie odebrana jej posiadaczowi przez obsługę Flyportu.
7. Osoba korzystająca z Ulotki oświadcza, iż zapoznała się z treścią Regulaminu i akceptuje go bez zastrzeżeń.
8. Prawo do zniżki objętej Ulotką nie łączy się z innymi promocjami, upustami, rabatami itp.
9. Ulotka jest jednorazowa i może zostać wykorzystana wyłącznie jeden raz.
10. Ulotka nie może być wymieniona na gotówkę ani inne usługi lub towary oferowane we Flyporcie.
11. Wydanie Ulotki nie stanowi sprzedaży opodatkowanej podatkiem od towarów i usług (VAT) w rozumieniu obowiązujących przepisów prawa podatkowego. Dokument sprzedaży wydawany jest w momencie nabycia biletu do Flyportu.
§3. Odpowiedzialność
1. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za zgubienie, kradzież, uszkodzenie lub nieuprawnione wykorzystanie Ulotki.
2. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za przekazanie Ulotki osobie trzeciej.
3. Organizator zastrzega sobie prawo do odmowy honorowania Ulotki w przypadku naruszenia Regulaminu lub podejrzenia nieprawidłowego lub nieuczciwego korzystania z Ulotki, jak również Ulotek, które są nieczytelne, zniszczone, bądź w inny sposób nasuwają wątpliwości co do ich autentyczności. W takim przypadku Ulotka uznawana jest za nieważną, bez prawa do otrzymania Ulotki zastępczej.
§4. Reklamacje
1. Reklamacje związane z honorowaniem przez Organizatora Ulotek można zgłaszać pocztą elektroniczną na adres poczty elektronicznej: reklamacje@baltona.pl lub pisemnie na adres: Przedsiębiorstwo Handlu Zagranicznego „Baltona” S.A. ul. Komitetu Obrony Robotników 49, 02-146 Warszawa.
2. Reklamacja powinna zostać zgłoszona nie później niż w terminie do 31 stycznia 2025 r. [MK1]
3. Reklamacja powinna zawierać dane identyfikujące osobę wnoszącą reklamację tj. w szczególności: imię, nazwisko, adres e-mail oraz okoliczności będące podstawą reklamacji.
4. Reklamacje będą rozpatrywane przez Organizatora w terminie 14 dni od daty jej odbioru.
5. Informacja o rozstrzygnięciu reklamacji zostanie przekazana osobie zgłaszającej reklamację w takiej formie, w jakiej zostało dokonane zgłoszenie reklamacyjne lub w innej formie uzgodnionej pomiędzy tą osobą a Organizatorem.
§ 5. Dane osobowe
- Administratorem danych osobowych przekazanych w wyniku zgłoszenia reklamacji jest Organizator.
- Przekazane w wyniku zgłoszenia reklamacji dane osobowe, będą przetwarzane w celu:
- Prawidłowej obsługi i rozpatrzenia złożonej reklamacji (art. 6 ust. 1 lit. f RODO),
- prowadzenia rozliczeń, księgowości i sprawozdawczości finansowej (art. 6 ust. 1 lit. c i f RODO),
- realizacji zwrotu pieniędzy z tytułu pozytywnie rozpatrzonej reklamacji (art. 6 ust. 1 lit. c RODO),
- ustalenia, dochodzenia i obrony roszczeń w związku z realizacją prawnie uzasadnionych interesów administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO),
- w celach statystycznych, związanych z poprawą jakości świadczonych usług i dostosowaniem ich do odbiorców w związku z realizacją prawnie uzasadnionych interesów administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
- Prawidłowej obsługi i rozpatrzenia złożonej reklamacji (art. 6 ust. 1 lit. f RODO),
- Dane osobowe będą przechowywane do czasu realizacji zgłoszenia reklamacji oraz upływu terminów przedawnienia roszczeń.
- Odbiorcami danych przekazanych w wyniku zgłoszenia reklamacji mogą być:
- podwykonawcy oraz dostawcy Organizatora,
- firmy świadczące usługi lub dostarczające rozwiązania informatyczne,
- firmy archiwizujące i niszczące dokumenty,
- banki oraz pozostałe instytucje finansowe i płatnicze,
- organy publiczne, otrzymujące dane w związku z realizacją obowiązków prawnych administratora,
- firmy świadczące usługi kurierskie i pocztowe.
- podwykonawcy oraz dostawcy Organizatora,
- Podanie danych jest dobrowolne, jednakże konieczne do rozpatrzenia reklamacji.
- Osoba, której dane są przetwarzane przez Administratora ma prawo dostępu do danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji o przysługujących prawach zawierają przepisy art. 12–23 RODO.
- Ponadto osobie, której dane są przetwarzane przez Administratora, przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Więcej informacji pod adresem: https://uodo.gov.pl/pl/p/skargi.
- Dane nie będą przekazywane do państw trzecich (tj. państw nienależących do UE/EOG) lub organizacji międzynarodowych.
- Dane osobowe przekazane w wyniku zgłoszenia reklamacji nie są i nie będą wykorzystywane przez Administratora dla podejmowania zautomatyzowanych decyzji, jak również nie są i nie będą poddawane w przyszłości operacjom profilowania.
§ 6. Postanowienia końcowe
- Regulamin dostępny jest przy kasach Flyportu oraz na stronie: www.flyport.pl.
- Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu w dowolnym terminie. W przypadku zmiany Regulaminu informacja o zmianie odbywać się będzie poprzez umieszczenie jej przy kasach Flyportu oraz na stronie www.flyport.pl
- W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie zastosowanie mają odpowiednie przepisy prawa polskiego.
- Wszelkie dodatkowe informacje dotyczące korzystania z Flyportu zamieszczane są na bieżąco na stronie internetowej www.flyport.pl
- Pytania dotyczące korzystania z Ulotek można kierować na adres: kontakt@baltona.pl
[MK1]Do weryfikacji, jaki sobie zakładamy termin na możliwość złożenia reklamacji. Wprowadziłam 30 dni od daty upływu terminu ważności Ulotki, wskazanego w §2 ust 5 Regulaminu ale ten termin może być dowolny
2024.11.08 - REGULAMIN KONKURSU - FACEBOOK - edycja 1
REGULAMIN KONKURSU
Wygraj Voucher do Flyportu – edycja 1
§ 1. Postanowienia ogólne
1. Niniejszy regulamin (dalej: „Regulamin”) określa zasady, na jakich organizowany jest konkurs pod nazwą Wygraj Voucher do Flyportu – edycja 1 (dalej: „Konkurs”)
2. Organizatorem Konkursu i fundatorem nagród jest Przedsiębiorstwo Handlu Zagranicznego Baltona S.A z siedzibą w Warszawie, ul. Komitetu Obrony Robotników 46, 02-146 Warszawa, spółka wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000051757, której akta rejestrowe przechowywane są w Sądzie Rejonowym dla Miasta Stołecznego Warszawy w Warszawie, XIV Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego; kapitał zakładowy w wysokości: 350.207.395,50 zł (wpłacony w całości); NIP: 586-010-22-92; REGON: 000144035; e-mail: kontakt@flyport.pl (dalej: „Organizator”).
3. Udział w Konkursie mogą wziąć jedynie osoby pełnoletnie zamieszkałe na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (dalej: „Uczestnicy” lub pojedynczo „Uczestnik”).
4. W Konkursie nie mogą uczestniczyć pracownicy Organizatora a także członkowie najbliższej rodziny tych osób. Przez członków najbliższej rodziny rozumie się: wstępnych, zstępnych, rodzeństwo, małżonków, małżonków rodzeństwa, rodzeństwo małżonków, rodziców małżonków i osoby pozostające z wyżej wymienionymi osobami w stosunku przysposobienia.
5. Celem uniknięcia wątpliwości zastrzega się, że Konkurs nie jest grą losową, loterią fantową, zakładem wzajemnym ani grą na automatach, których wynik zależy od przypadku w rozumieniu
art. 2 ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych.
6. Konkurs zostanie przeprowadzony przez Organizatora z wykorzystaniem serwisu Facebook (prowadzonego przez Meta Platforms, Inc. z siedzibą w Menlo Park, Kalifornia, Stany Zjednoczone), zwanego dalej „Facebook” lub „Serwisem”.
7. Dla możliwości uczestnictwa w Konkursie, niezbędne jest dysponowanie przez Uczestnika aktywnym kontem w Serwisie.
8. Ogłoszenia i informacje na temat Konkursu będą udostępniane przez Organizatora za pośrednictwem Serwisu (wiadomości) oraz na profilach Organizatora w mediach społecznościowych (Facebook).
9. Konkurs nie jest w żaden sposób związany, sponsorowany, popierany ani przeprowadzany przez operatora serwisu Facebook, firmę Meta (Meta Platforms, Inc. z siedzibą w Menlo Park, Kalifornia, Stany Zjednoczone lub Meta Platforms Ireland Limited z siedzibą przy Merrion Road, Dublin 4, d04 x2k5, Irlandia), ani też nie jest przez nią administrowany ani w żaden sposób z nim kojarzony. Facebook jest znakiem towarowym chronionym prawnie. Informacje podawane przez osobę zgłaszającą udział w Konkursie są informacjami udostępnianymi Organizatorowi, a nie portalowi Facebook.com. Informacje te będą wykorzystane wyłącznie w celu przeprowadzenia Konkursu.
przyjąć do wiadomości i potwierdzić, że promocja w żadnym wypadku nie jest sponsorowana, popierana przez firmę Meta ani też nie jest przez nią administrowana ani w żaden sposób z nią kojarzona.
§ 2. Zasady uczestnictwa w Konkursie
1. Aby wziąć udział w Konkursie, Uczestnik musi opublikować w komentarzu pod postem konkursowym odpowiedź na zadanie: Napisz nam w komentarzu pod tym postem, dlaczego to właśnie Ty masz dostać od nas zaproszenie i kogo ze sobą zabierzesz. Dokonanie powyższej czynności będzie równoznaczne z dokonaniem zgłoszenia do udziału w Konkursie (dalej: „Zgłoszenie”) Uwaga! Nie należy oznaczać osoby, która została wymieniona w komentarzu.
2. Zgłoszenie jest równoznaczne ze złożeniem przez Uczestnika oświadczenia o wyrażeniu zgody na treść Regulaminu i będzie poczytywane jako zobowiązanie do stosowania się do jego postanowień.
3. Post konkursowy zostanie opublikowany na oficjalnym profilu Flyport – daj się unieść, dostępnym pod adresem https://www.facebook.com/profile.php?id=61565699290150.
4. Konkurs trwa od godziny 19:00 dnia 8.11.2024 r. do godziny 23:59 dnia 11.11.2024 r.
5. Zgłoszenie może być dokonane najpóźniej w terminie do godziny 23:59 dnia 11.11.2024 r. Zgłoszenia po tym terminie nie będą rozpatrywane.
6. Uczestnik może wziąć udział w Konkursie tylko jeden raz, tzn. Uczestnik może dokonać wyłącznie jednego Zgłoszenia. Każdy Uczestnik może wygrać tylko jedną nagrodę w Konkursie.
7. W Konkursie nie będą uwzględniane Zgłoszenia, które administratorzy Serwisu usuną lub trwale uniemożliwią do nich dostęp na skutek naruszenia regulaminu Serwisu.
8. Organizator zastrzega, że nie będą uwzględniane również Zgłoszenia, które:
- zawierają wulgaryzmy oraz inne treści obraźliwe lub nieprzyzwoite,
- odnoszą się w swoim kontekście do kwestii wiary i religii,
- promują przemoc, nietolerancję i zachowania agresywne,
- zawierają treści pornograficzne lub podtekst seksualny,
- zawierają treści polityczne lub propagandowe,
- zawierają inne niż wymienione powyżej treści, których rozpowszechnianie jest sprzeczne z prawem,
- w inny sposób naruszają prawa osób trzecich, ze szczególnym uwzględnieniem praw autorskich, praw własności przemysłowej lub dóbr osobistych.
9. Wybór laureatów Konkursu będzie jednoetapowy. Laureaci zostaną wybrani przez jury składające się z trzech przedstawicieli Organizatora.
10. Laureatami Konkursu zostaną osoby, których Zgłoszenie zostanie najwyżej ocenione przez jury pod kątem jego kreatywności oraz oryginalności. Organizator ani jury nie ma obowiązku uzasadniać dokonanych wyborów.
11. Nagrody przewidziane w Konkursie (dalej: „Nagrody”) to 25 sztuk 4-osobowych zaproszeń do strefy edukacyjno-rozrywkowej Flyport by Baltona, mieszczącej się przy ul. Prof. Tadeusza Sołtyka 1, 26-600 Radom, których termin ważności to 31.12.2024 r.
§ 3. Rozstrzygnięcie Konkursu
12. Organizator, w terminie pięciu dni roboczych od momentu zakończenia Konkursu, wyłoni spośród Uczestników laureatów w oparciu o kryteria wskazane w Regulaminie oraz powiadomi ich o wygranej za pośrednictwem komentarza pod odpowiedzią konkursową w Serwisie. Następnie, Organizator poprosi laureata o kontakt w wiadomości prywatnej wysłanej za pośrednictwem Serwisu celem uzupełnienia danych adresowych na potrzeby dostarczenia nagrody (imię, nazwisko, adres do wysyłki Nagrody).
13. Nagroda może zostać dostarczona tylko na adres znajdujący się na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.
14. Jeśli laureat nie odpowie na wiadomość z prośbą o podanie danych osobowych w ciągu 48 godzin od daty nadania wiadomości przez Organizatora, utraci on prawo do Nagrody, zaś Organizator dysponuje wówczas uprawnieniem do wyłonienia innego laureata i przyznania mu Nagrody zgodnie z odpowiednim zastosowaniem postanowień Regulaminu. Organizator może również w takim wypadku zaniechać przyznawania Nagrody innemu Uczestnikowi.
15. Nagrody zostaną każdorazowo wysłane przesyłką kurierską lub pocztową, w terminie do 7 dni od otrzymania przez Organizatora odpowiednich danych laureata.
16. W przypadku nieodebrania Nagrody przez laureata lub niemożności doręczenia nagrody w związku z podaniem przez laureata niewłaściwych danych kontaktowych, Uczestnik traci uprawnienie do Nagrody.
17. Laureat traci uprawnienie do Nagrody także już po rozstrzygnięciu Konkursu w sytuacji, gdy następczo dojdzie do stwierdzenia, że laureat Nagrody dokonując Zgłoszenia naruszył postanowienia Regulaminu.
18. Nagrody nie podlegają wymianie.
19. Nie istnieje możliwość wypłaty wartości Nagrody w gotówce ani przeniesienia jej wartości na inne cele.
§ 4. Prawa autorskie
Uczestnik dokonując Zgłoszenia do Konkursu oświadcza, iż przysługują̨ mu wyłączne i nieograniczone prawa autorskie do elementów Zgłoszenia, tzn. że są̨ one przejawem jego własnej indywidualnej twórczości o oryginalnym charakterze, a ich wykorzystanie na cele Konkursu nie narusza jakichkolwiek praw osób trzecich.
§ 5. Reklamacje
1. Uczestnikom przysługuje prawo wystąpienia z reklamacją dotyczącą przebiegu Konkursu.
2. Reklamacje należy składać w formie e-mail na adres: kontakt@flyport.pl
3. Reklamacja powinna zawierać dane identyfikujące osobę wnoszącą reklamację oraz okoliczność będącą podstawą reklamacji.
4. Reklamacje można składać w czasie trwania Konkursu lub po jego zakończeniu, nie później jednak niż w terminiu 30 dni od daty jego zakończenia.
5. Reklamacje będą rozpatrywane przez Organizatora terminie 14 dni od daty jej odbioru.
6. Odpowiedź na reklamację Uczestnika będzie wysłana na adres e-mail, z którego reklamacja wpłynęła.
§ 6. Dane osobowe
1. Administratorem danych osobowych Uczestników jest Organizator. Dane Organizatora, pod którymi Uczestnik może się z nim skontaktować zostały wskazane w § 1 ust. 2 Regulaminu.
2. Przetwarzanie danych osobowych odbywać się będzie z poszanowaniem przepisów prawa, w tym, w zgodzie z postanowieniami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej „RODO”).
3. Organizator przetwarza dane osobowe Uczestnika w celu:
a) organizacji i przeprowadzenia konkursu, w tym obsługi zgłoszeń, informowania o wynikach i wyłanianiu zwycięzców, rozpatrywaniu ewentualnych reklamacji wynikających z przebiegu konkursu oraz przyznawanie i przekazanie nagród konkursowych, co stanowi prawnie uzasadniony interes administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO),
b) realizacji obowiązków wynikających z przepisów prawa, w szczególności podatkowych i rachunkowych (art. 6 ust. 1 lit. c RODO),
c) realizacji prawnie uzasadnionego interesu Administratora polegającego na ustaleniu, dochodzeniu lub obronie przed roszczeniami związanymi z przeprowadzanym konkursem, jeżeli takie zostaną zgłoszone (art. 6 ust. 1 lit. f RODO),
d) wskazanym w treści zgód na przetwarzanie danych osobowych, jeśli takie zgody były wyrażane (art. 6 ust. 1 lit. a RODO).
4. Dane osobowe Uczestników będą przechowywane:
a) do czasu wyłonienia zwycięzców i przekazania nagród,
b) do czasu zgłoszenia określonych roszczeń związanych z przeprowadzanym konkursem, wówczas dane będą przechowywane do momentu upływu terminów przedawnienia tych roszczeń,
c) do czasu wygaśnięcia obowiązków przechowywania danych wynikających z przepisów szczególnych, w szczególności podatkowych i rachunkowych,
d) jeżeli określone dane są przetwarzane na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) i przed upływem podstawowego okresu przechowywania zostanie zgłoszony skuteczny sprzeciw wobec przetwarzania, wówczas dane będą w tym określonym celu przetwarzane krócej, tj. do momentu uwzględnienia sprzeciwu,
e) jeżeli określone dane przetwarzamy na podstawie zgody Uczestnika (art. 6 ust. 1 lit. a RODO) i przed upływem podstawowego okresu przechowywania zostanie wycofana, wówczas dane będą w tym określonym celu przetwarzane krócej, tj. do momentu wycofania zgody.
5. Administrator przetwarza dane niezbędne do wysyłki do przeprowadzenia konkursu, wyłonienia zwycięzcy i wydania nagrody. Co do zasady są to: imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, adres korespondencyjny, dane pochodzące z pracy konkursowej.
6. Podanie danych osobowych przez Uczestnika Konkursu jest dobrowolne, jednak bez podania takich danych uczestnictwo w Konkursie będzie niemożliwe.
7. Dane Uczestników mogą być przekazywane:
a) dostawcom zewnętrznych systemów teleinformatycznych, świadczący wsparcie i dostarczający rozwiązania informatyczne,
b) podmiotom audytującym naszą działalność,
c) podmiotom świadczącym usługi księgowe,
d) firmom świadczącym usługi kurierskie i pocztowe,
e) firmom utylizującym lub archiwizujący dokumenty i inne nośniki
f) organom państwowym lub innym podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów, jeśli jest to niezbędne do realizacji obowiązków prawnych.
8. W związku z udziałem w Konkursie Uczestnik ma prawo:
a) dostępu do swoich danych osobowych – w granicach art. 15 RODO,
b) sprostowania swoich danych osobowych – w granicach art. 16 RODO,
c) usunięcia swoich danych osobowych – w granicach art. 17 RODO,
d) ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych – w granicach art. 18 RODO,
e) przenoszenia swoich danych osobowych – w granicach art. 20 RODO,
f) cofnięcia w dowolnym momencie zgody na przetwarzanie danych, jeżeli to ona była podstawą przetwarzania, przy czym nie wpływa to na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przez wycofaniem zgody,
a także
g) prawo wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu wobec przetwarzania swoich danych osobowych – w granicach art. 21 RODO – jeśli podstawą prawną ich przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora lub strony trzeciej (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) – składając sprzeciw należy wskazać jego przyczyny związane ze szczególną sytuacją, chyba że sprzeciw dotyczy przetwarzania na potrzeby marketingu bezpośredniego – wówczas nie ma wymogu wskazywania takiej przyczyny.
W razie uznania, że dane osobowe przetwarzane są niezgodnie z prawem, Uczestnik może złożyć skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
9. Dane Uczestników nie będą przekazywane przez Organizatora poza obszar EOG.
10. Dane Uczestników nie będą profilowane.
§ 7. Postanowienia końcowe
1. Regulamin dostępny jest pod adresem www.flyport.pl oraz w siedzibie Organizatora.
2. Uczestnik zobowiązani są jest do działania zgodnie z postanowieniami Regulaminu oraz z obowiązującymi przepisami prawa.
3. W sprawach spornych rozstrzyganych na drodze sądowej zastosowanie mają postanowienia Regulaminu oraz właściwych przepisów prawa polskiego
4. Pytania dotyczące Konkursu można kierować na adres: kontakt@flyport.pl